Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Alla inlägg den 19 november 2007

Av Hulda - 19 november 2007 00:29

Håller på med att producera  luffarslöjd till en julmarknad i början av December. Roligt men det tar det mesta av min tid så det blir inte

så mycket tid  över till bloggen.

Idag tog jag en paus från mina fruktfat, ljuslyktor, krokar och blompinnar och gjorde en ängel istället.

Fast tittar man på min ängel ser hon också ut som en mycket bestämd liten tjej  med händerna i sidorna.

Till ängeln har jag använt ca 1 m stängseltråd, inköpt på Bauhaus i våras.

Forma två fötter ungefär mitt på tråden, 3,5 cm mellan fötterna. Kjolkanten är 14 cm bred, 4 cm från fot till vardera kanten.

Böj upp och ihop trådarna till önskad kroppsform. Fäst ihop tråden.

Böj ut och ner "änglavingtrådarna" och fäst dem i kjolen med en ögla.

Forma en bit tråd till ett runt huvud och fäst det på kroppen med en tråd.

Trådändarna fortsätter ut en bit som hår.

Huvudet på min ängel har diamenter 4,5 cm. Hela ängeln är 22 cm.


Presentation


Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

 


Ovido - Quiz & Flashcards