Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Alla inlägg under december 2007

Av Hulda - 23 december 2007 14:06

Grisar i trängsel, tänkta som blompinnar.

Grisarna har jag köpt på rea på Plantagen, efter jul för något år sedan och skafttråd från Plantagen.

Tryck försiktigt  den vassa spetsen på skafttråden rakt igenom grisen. Klipp bort den vassa spetsen. Böj tråden ovanför grisen t ex i rundel några varv. Avsluta med att böja tråden bakåt en liten bit så att rundeln hamnar "mitt över tråden". Istället för en gris kan du ta en liten halmbock och använder du rostfri tråd kan du använda pinnen som skinkpinne.


Av Hulda - 5 december 2007 00:00


Julmarknad i Wadköping, då borde det väl ha sett ut såhär......


 

Men det såg ut såhär............

Vi hade ändå stor tur med vädret, lagom kallt och lite solsken men som synes grön gräsmatta och barmark.

Mycket folk som gärna tittade, kommenterade, ibland berömde och ibland köpte.

 


Grisblompinnar och små änglar


Delade marknadsbord med Anna och Annas tomtar. En av tomtarnas bröder sitter bredvid min dator och kikar på mig.















Presentation


Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

 


Ovido - Quiz & Flashcards