Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Järnskator

Av Hulda - 12 maj 2009 21:35

Hittade denna sida då jag letade luffarslöjd på nätet

http://www.rautaharakat.fi/18

Helt underbara trådskapelser! och till salu också.


Finns en bloggadress också.

http://www.rautaharakanpesasta.blogspot.com



 
 
Ingen bild

mia

16 maj 2009 22:05

Vilka roliga saker!! Jag får aldrig nog av att titta på andras trådslöjd, alltid lär man sig något nytt.Dom va duktiga på att ta betalt också...det är inte lätt när någon vill köpa något som man gjort att sätta ett pris? skall man ta betalt per arbetad timme eller hur skall det värderas...knepigt..hur gör ni. Jag har räknat på 50kr timmen men då blir en del saker rätt dyra, hmmm.
mvh Mia

 
Ingen bild

Hulda

18 maj 2009 21:42

Hej Mia. Prislappen ja, det är det svåraste. Trådkostnad plus lite till brukar det bli men det blir ingen högre timpenning. Det blir mera så att det skall "gå runt" och att jag skall ha roligt under tiden. Tror väl inte att de ursprungliga luffarna fick så mycket betalt de heller eller.....
Stackars gubbar, för det var väl mest gubbar som gick på luffen, vilket hårt liv det måste ha varit.

 
Ingen bild

Mia

19 maj 2009 20:43

-ja vi har det ju ganska bra kan man ju lungt säga..pysslar för att det är roligt och har bra verktyg, arbetsbord,belysning,värme och ivrigt påhejad av vänner och släkt som tycker att man är såå duktig hi hi .Men man vill ju inte bli en "billig" persentbod heller.. lite stolthet måste vi ha, tycker jag eller hur? mvh Mia

 
Lena

Lena

14 juni 2009 15:58

Trevlig blogg du har!
Jag är sugen på att börja med luffarslöjd och undrar om du kan rekommendera någon litteratur?

mvh Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Hulda

Hulda

24 juni 2009 14:58

Hej Lena
Några boktips finns numera på bloggen.
Jag letar mycket på nätet för att få inspiration. Det finns massor av bilder på luffarslöjd, trådtjack,luffararbete,wirework eller bara wire.
Lycka till.

http://huldaholm

 
Malin

Malin

25 september 2009 21:29

Det där med prislappen ja... det är svårt. Eftersom jag är företagare måste jag tänka på vad jag tar betalt, annars får jag lov att göra annat än luffarslöjda. Trist men sant.
Apropå luffarna och att dom var män så har jag funderat på vad kvinnor med dåliga levnadsförhållanden gjorde... fattigstugan? Prostitution? Bo hos släktingar? Det var nog inte alltid så bra på "den gamla goda tiden", eller vad tror ni?

http://www.primaleve.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hulda - 3 september 2017 22:43

Födelsedagsönskan om ljusstakar från syster fick mig att plocka fram tråd och tänger igen.Är förstås rejält ringrostig och fick en blåsa på fingret men till slut blev de färdiga.           Ljusstakar i luffarslöjd med små dekorationsklock...

Av Hulda - 4 oktober 2014 19:56

Svärmors skål Jag har gjort den förr och kommer att göra den igen. Modellen är min favorit. Denna gång blev det en liten skål, en variant av skålen i mitt första inlägg på bloggen för så  många år sedan. Skålen är gjord på samma sätt, enda skil...

Av Hulda - 2 juni 2014 00:11


  Export.......   Fick oväntat en gåva från mina kollegor i Indien och ville ge något tillbaka. Och bråttom var det så det blev nattarbete till fram på småtimmarna i torsdags. Men klart blev jag och nu är mina 6 pärlhjärtan levererade. Stom...

Av Hulda - 15 september 2013 02:57

kopierat från http://slojdnytt.blogspot.se/ Hemslöjdskonsulenterna i Västmanlands län informerar.   23 december 2012 Änglar     På utställningen Återbruk - Skapa nytt finns en julkrubba sydd av Inga Westin, Västerås. Inga har återb...

Av Hulda - 11 juli 2013 21:39

Skålen är flera år gammal, jag gjorde den på en kurs i Borås och gav sedan bort den, utan att fota dumt nog. Passade på att  fota idag.     Stomtråd 2,mm galvaniserad tråd, tråd till sjäva skålen 1,5 mm och bindtråd 0,7 mm tråd. 8 stomtråd...

Presentation


Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

 


Ovido - Quiz & Flashcards