Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Ser du löven för alla träd? Utställning på Liljevalchs sommaren 2012

Av Hulda - 30 oktober 2011 11:09

Hemslöjden fyller 100 år 2012 och det firas bl a med en hemslöjdsutställning på Liljevalchs sommaren

2012. Jag hittade info på nätet om att det gick att anmäla sitt intresse om att vara med i utställningen

och hipp hipp hurra, jag kom med!

2000 st personer har fått varsitt sådant här löv som skall fyllas på valfritt sätt. Löven fäst sedan på

en ställning så de formar ett slags träd.


 

Måtten på lövet är ca 80 x 50 cm vilket var mer än jag förstått förut så det gick det många

tankar igenom huvudet när jag hämtade det. Hur skall jag kunna fylla detta stora med luffarslöjd,

för luffarslöjd i någon form skall det ju bli!

Just nu fladdrar det omkring många idéer i huvudet. 


 
 
Suzanne

Suzanne

1 november 2011 09:50

Nu har du fått nåt att bita i!
Hoppas att vi får se resultatet. Det kommer säkert att bli otroligt intressant för dig på utställningen - stort, om du frågar mig... hälsar Suzanne

http://www.mostersussie.blogg.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

4 november 2011 09:58

Vad kul! Jag var från början så tvärsäker på att jag skulle använda mig av textilt material... men börjar luta åt järntråd nu när jag har funderat ett litet tag! Vi får se vad det blir men spännande är det!

http://helenej.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hulda - 3 september 2017 22:43

Födelsedagsönskan om ljusstakar från syster fick mig att plocka fram tråd och tänger igen.Är förstås rejält ringrostig och fick en blåsa på fingret men till slut blev de färdiga.           Ljusstakar i luffarslöjd med små dekorationsklock...

Av Hulda - 4 oktober 2014 19:56

Svärmors skål Jag har gjort den förr och kommer att göra den igen. Modellen är min favorit. Denna gång blev det en liten skål, en variant av skålen i mitt första inlägg på bloggen för så  många år sedan. Skålen är gjord på samma sätt, enda skil...

Av Hulda - 2 juni 2014 00:11


  Export.......   Fick oväntat en gåva från mina kollegor i Indien och ville ge något tillbaka. Och bråttom var det så det blev nattarbete till fram på småtimmarna i torsdags. Men klart blev jag och nu är mina 6 pärlhjärtan levererade. Stom...

Av Hulda - 15 september 2013 02:57

kopierat från http://slojdnytt.blogspot.se/ Hemslöjdskonsulenterna i Västmanlands län informerar.   23 december 2012 Änglar     På utställningen Återbruk - Skapa nytt finns en julkrubba sydd av Inga Westin, Västerås. Inga har återb...

Av Hulda - 11 juli 2013 21:39

Skålen är flera år gammal, jag gjorde den på en kurs i Borås och gav sedan bort den, utan att fota dumt nog. Passade på att  fota idag.     Stomtråd 2,mm galvaniserad tråd, tråd till sjäva skålen 1,5 mm och bindtråd 0,7 mm tråd. 8 stomtråd...

Presentation


Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

 


Skapa flashcards